۱۳۸۷ آبان ۱۹, یکشنبه

انتخابات هيئت نظارت مطبوعات در غياب مطبوعات كردي!


عبدالله سهرابي
در پي فراخوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي انتخاب نماينده مديران مسئول عضو هيئت نظارت بر مطبوعات راس ساعت مقرر (ساعت 14 روز پنجشنبه 2/8/87) در سالن هنر مندان خيابان حافظ تهران حضور يافتم . باجمعيت انبوهي از مديران مسئول نشريات محلي وسراسري مواجه شدم براي رايزني و زمينه سازي انتخاب مدير مسئول مورد نظر به جستجوي مديران مسئول نشريات كردي ومناطق كرد نشين پرداختم .خوشبين واميدوار بودم كه از ميان اين جمعييت انبوه جمعي را از مناطق كرد نشين مي يابم پس از دقايقي كنكاش و پرس و جو حتي يك نفر را نيافتم . البته تعداد انگشت شماري مدير مسئول دولتي و غير دولتي داريم اما علت غيبت آنان مشخص نبود گرچه بود و نبودشان تاثيري در نتيجه انتخابات نداشت
بهر حال براي دريافت برگ راي خودم سراغ ميز طويلي رفتم كه به دليل كثرت تعداد مديران مسئول، اسامي را به ترتيب حروف الفبا به چندين قسمت تقسيم كرده بودند. بلاخره قسمت حروف سين و شين را پيدا كردم ابتدا كارت مدير مسئول را مطالبه نمودند ارائه دادم پس از مراجعه به ليست اثري از نام ومشخصات من نبود . وقتي موضوع را از طريق مديران ذيربط پيگيري كردم اعلام نمودند بدليل عدم انتشار روژهه -لات در سال جاري حق راي ندارم از آقاي ا سمعيلي و سپس براي اطمينان بيشتر از آقاي سروش از مسئولان اجرايي پرسيدم براي انتخابات امروز چند نفر حق راي دارند يعني مديران مسئولي هستند كه نشريات آنان در حال انتشار است ؟ گفتند: 1900 نفر. البته سايت امروز 2080 نفر را اعلام كرده است .با صرف نظر از سهم نشريات مستقل،دولتي ،احزاب و جريانات سياسي،تجاري و... وميزان استفاده آنان از اعتبارات كمكهاي دولتي؛به مديران اجرايي حاضر گفتم : هرجه جستجو كردم يك نفرمدير مسئول از استان كردستان و حتي ساير مناطق كرد نشين را نيافتم ، آخرين اميدم راي خودم بود كه حق راي دادن ندارم اين چه توزيعي است در سطح كشور؟ استان كردستان و مناطق كرد نشين چه نسبتي از نشريات كل كشور را دارند ؟ وچه سهمي از سوب سيدهاي دولتي را به خود اختصاص مي دهند؟
اميدوارم آقاي صفارهرندي وزيرمحترم فرهنگ و ارشاد اسلامي كه خود از پيشكسوتان روزنامه معروف وبا سابقه كيهان هستند پاسخ دهند.

هیچ نظری موجود نیست: