۱۳۸۷ آذر ۱۷, یکشنبه

مهماني به شيوه مجلس شوراي اسلامي!!!



در ايام گذشته شنيدم آقاي لاريجاني رئيس محترم مجلس قصد برگذاري همايش 30سال قانون گذاري و دعوت از نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي براي شركت در اين همايش را دارد سپس اين خبر از سوي مطبوعات و رسانه ملي تاييد شد ضمن تقدير ازاين ابتكار عمل، هنوز براي شركت در اين مراسم تصميم نگرفته بودم كه شيوه دعوت و نظام طبقه بندي يا تقسم بندي هاي ... تكليف من وتعداد ديگري رامشخص نمود. براي اطمينان خاطر شب قبل از همايش با چند نفر از همكاران سابقم تماس گرفتم معلوم شد طروق دعوت به شرح زير بوده است:
1- براي بعضي ها با پيك ويژه كارت ارسال شده بود.
2- براي جمع ديگري از طريق SMS اقدام شده بود!
3- تعداد ديگري توسط استانداريها دعوت شده بودند!
4- و بلاخره طبقه چهارم هم با استناد به اخبار يا به عبارتي فرا خوان صدا و سيما افتخار شركت در اين همايش با شكوه وملي را پيدا كردند!!!
قصد ورود به بحث اهداف اين همايش در آستانه انتخابات رياست جمهوري را ندارم گرچه زمان و مكان و تركيب و مباحث مراسم گوياي زواياي آشكار و پنهان و بيانگر واقعيت هاي موجوداست اما شيوه هاي 4گانه دعوت از مدعووين خود سوژه و داستان ديگري است كه نمي توان به سهولت از كنار آن گذشت.راستي در عصر ارتباتات كه فاصله ها حذف شده است اينگونه روشهاي سنتي ،متفاوت،طبقاتي براي دعوت از اشخاصي كه در ظاهر امر با شخصيت حقوقي و اختيارات و مسئوليت هاي مشابه در مقام نماينده ملت در زير يك سقف انجام وظيفه كرده اند مناسب است؟
گرچه حدود يك سال پيش براي امر مهمي به مجلس رفته ام اما با اندك تامل در روشهاي فوق از عدم حضورم متاسف نيستم بلكه بسيار خرسندم كه بعنوان نماينده سابق مردم كردستان شان مردم فرهنگي –سياسي كرد را حفظ كرده ام.سابقه نما يندگي مردم امانت ماندگاري است كه بايد قداست و كرامت آن را پاس داشت گرچه مورد بي مهري هيئت رئيسه فعلي مجلس قرار بگيرد.
در اينجا قصد دخالت و جسارت در كار ساير همكارانم كه بر اساس يكي از روشهاي 4گانه فوق وبعضا متدهاي نادري مانند تماس منشي هاي با وفاي دوران نمايندگي در ساختمان بهارستان (طبق اظهار يكي از همكاران) افتخار شركت در اين مراسم را يافته اند ندارم.
بهر حال به قول مجلسيها تذكر موارد زير را (البته در اينجا بدون استناد به آئين نامه داخلي) در خصوص رعايت شان و حرمت نمايندگان (اسبق و سابق و فعلي) ضروري ميدانم:
1- در عصر IT و در دنياي ارتباطات دعوت از جمع محدودي نمايندگان ادوار كه سوابق و اطلاعات عمومي و خصوصي آنها در شبكه و سايت مجلس موجود است بطور رسمي و محترمانه كار مشكلي نيست
2- روشهاي 4گانه دعوت از نمايندگان حاوي و حاكي از دو نتيجه منطقي است:
الف-يا نشانه ضعف مديريت و برنامه ريزي و اجراست.
ب-يا دليلي بر بي توجهي و بي مهري نسبت به نمايندگان ادوار وبه طريق اولي نسبت به ملت آنهم از سوي خانه ملت است.
انتظار دارم هيئت رئيسه محترم مجلس پاسخ دهند و نمايند گان محترم فعلي نيز پيگيري نمايند.

عبدالله سهرابي
نماينده مردم آگاه و فهيم مريوان و سروآباد در مجلس ششم

۲ نظر:

ناشناس گفت...

نماينده مردم آگاه و فهيم مريوان و سروآباد در مجلس ششم
تا حالا ندیده بودم کسی به خودش بگه آگاه!!
همین مساله باعث شد مطلب رو نخونم!

ناشناس گفت...

سلام،من هم بچه‌ یکی از دهاتهای دور افتاده‌ دیار مریوان هستم.

اگر وقت کردی از وبلاگ کوردشرق دیدن کنید.
eastkurd.blog.co.uk